rustenburg kaapstad - Reisverslag uit Rustenburg, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu rustenburg kaapstad - Reisverslag uit Rustenburg, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

rustenburg kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Afrika

14 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Rustenburg

Nou, ff wat inhalen, tis alweer ff geleden.
Zanzibar zit er op en ik vlieg naar Johannesburg, letterlijk.
Daar staat de meneer van de huurauto met een bordje met daarop Mw Petra Elbers op mij te wachten.
Ik gooi alles in t blikkie, een hyundai nog iets, en ga richting pretoria.
Omdat ik naar rustenburg wil voor Pilanesberg game reserve moet ik zo’n 150 km rijden.
Dat wil ik niet in het donker doen, dus vandaar eerst een nachtje pretoria.
Ik ben al eens in deze backpacker geweest dus vind t uiteindelijk zonder navigatie.
Blijkt namelijk dat mijn navigatie toch eerst internet nodig heeft om op te starten.

De volgende dag doet de navigatie t beter en ga ik naar het voortrekkersmonument.
Vind dat ik dat als hollander toch echt gezien moet hebben.
Tis een beetje een tegenvaller want in mijn hoofd zit dat er allemaal bronzen ossenwagens staan.
Das dus niet zo, tis een muur met allemaal ossenwagens.

Binnen is een mooi museum met uitleg in jaren, tijden en leefwijzen.
Mooi om te zien, ik heb de film Jock of the Bushveld gezien en zo zie ik me dit alles dus ook voor me.

Na de middag ga ik verder richting rustenburg, een flink stuk, maar een rechte weg….
Bij de backpackers aangekomen blijk ik de enige te zijn, er zijn wel andere gasten maar die hebben een tweepersoons kamer ofzo.
De dorm is in een soort pool house waar nogal gedateerde meubels staan en 6 stapelbedden.
Hoewel t er erg bij elkaar geraapt uitziet, is het er brandschoon, nog geen spinnenwebje in het rieten dak.
De eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Buiten de hostel is er niet veel, nogal een rommelig stadje.
Er is hier ook maar 9% blank, weet niet of het daarom dan meteen een rommeltje is, maar zie t wel vaker zo hier….men kijkt gewoon niet zo nauw.

De volgende dag ga ik op weg naar waar ik voor gekomen ben, Pilanesberg.
Ik ben verschrikkelijk verwend met krugerpark en wil met mijn kleine autootje ook niet echt de verharde weg af.
Stel dat je autopech krijgt, dat risico is groter op een grindweg, wie gaat dan die band verwisselen?
Maar dit park is vele malen kleiner dan kruger en dus ben ik zo uitgekeken vanaf de verharde weg.
Ik ga het toch maar proberen, heb nog geen beest gezien.
Op de paaltjes staat hoe lang een grindpad is en ik probeer er eerst een van 1km, achter iemand aan die daar toevallig ook in rijdt.
Dat gaat goed, het pad valt best mee en ik heb nu zebra’s gezien.

Langzaamaan krijg ik steeds ietsje meer in zicht, zelfs een paar olifanten een eindje van de weg.
Ik wil nog even naar een uitzichtpunt aan het water en vind t dan te warm worden in het park.
Terwijl ik daar het pad indraai staat een oude man aan de verkeerde kant van het pad.
Hij kijkt n beetje vreemd naar me en wijst dan in de bosjes, eerst zie ik t niet, tot de man fluistert: leeuwen!
Wouw, is mijn krugergevoel toch weer een beetje opgeladen!
Ik blijf er een tijdje staan en wordt uiteraard nu enorm klem gereden door mensen die ook willen kijken.
Als de menigte een beetje uitdunt ga ik ook weer op weg met t gevoel dat ik toch een big 5 heb gezien.


De volgende dag ga ik naar een kleiner park aan de rand van rustenburg.
Dit is niet een big 5 park maar staat bekend om zijn populatie sabelantilopen en de mooie hikes.
Het lijkt mij niet slim om te gaan hiken in mn eentje dus rij ik de aanbevolen route maar twee keer.
In de hoop dat ik meer zie dan alleen een schildpad en zebra’s.
Helaas, aan het eind nog wat baboons maar das ook echt alles.
Ik ga maar terug en lekker luieren, tis ten slotte vakantie.

De volgende dag is het tijd om verder te gaan.
Met veel passen en meten krijg ik alles weer in de tassen, klaar om de vlucht naar kaapstad te maken.

In het vliegtuig kom ik terecht tussen een echte oom en tannie, het vliegtuig is niet vol en tannie houdt duidelijk niet van vliegen dus die zoekt een ruimer plekkie op.
Geeft mij ook weer extra ruimte.

Op het vliegveld neem ik een taxi naar de backpackers, tis de goedkoopste in kaapstad en natuurlijk lijken de foto’s veel mooier dan de werkelijkheid, maar ik heb alleen een bed nodig, een douche en een schoon toilet, en dat is er allemaal.

De volgende dag ga ik richting trein om naar de stad te gaan, de backpackers ligt een eind buiten het centrum, in Pinelands.

Als ik een kaartje wil kopen, blijkt dit niet te kunnen vandaag, ik moet maar instappen en op t station n kaartje kopen.
Later blijkt dat je t kaartje nodig hebt om door de poortjes te gaan, net als bij ons.
Ik koop dus n kaartje van n paar centen en word losgelaten.

Als je ergens bent waar een tv aanstaat, word je altijd afgeleid door die tv, je moet er naar kijken.
Zo is dat ook met de tafelberg, waar je ook bent, er is altijd wel een hoek van een straat waar je m kan zien, moet zien, hij achtervolgt je…..
Ik ga naar the waterfront, erg toeristisch maar nog steeds leuk.
Het coca cola beeld van een paar huizen hoog en gestapeld van rode kratjes hebben ze gelukkig weggehaald.
Daar tegenover is nu een foodmarket (overdekt, in een oud pakhuis)
Heerlijk, standjes met koffie, bier, biltong, snacks, enz.
Hier kan je dus heel goedkoop eten en proeven.
Ik koop een spinach en feta muffin en een koffie en ga heerlijk buiten aan een tafel zitten.
Starend naar de tafelberg , morgen ga ik naar de west kust, maar gelukkig heb ik nog een paar dagen kaapstad te goed  wordt dus vervolgt…………………….


Groet Petra

Ps bedankt voor al jullie berichtjes, zelfs van mensen die ik niet eens ken!!   


  • 14 Januari 2015 - 15:47

    Rieky:

    Zo weer een avontuur rijker. Nu nog het laatste stukje en dan weer terug . geniet nog maar even wwant de tijd vliegt. Groetjes uit een koud Holland.

  • 14 Januari 2015 - 20:04

    Kim :

    Peetje wat ben ik toch jalours op jou!!! Geniet ervan xxxx

  • 14 Januari 2015 - 21:14

    Anny:

    Je vermaakt je wel zo te lezen, geniet maar lekker.
    Groet Oom en Tannie

  • 14 Januari 2015 - 22:42

    Papsie:

    vanaf mijn nieuwe PC even reageren. Ben je nu wel op de tafelberg geweest ? en heb je iedeeën opgedaan voor receptuur , die je uiteraard geproefd hebt ?
    West coast de moeite waard geweest ? leuk om het nu in het echt te zien.
    Hoop dat je nog veel geniet en mij jaloers maak om weer eens terug te gaan.....Wie weet ?
    Met familieclubje i.p.v. Ardennen ?

    Groetjes, Papsie Africa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Rustenburg

Sun,Sea, and Nature

Zanzibar en Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2015

welpotverdepotverdepotver....

14 Januari 2015

rustenburg kaapstad

07 Januari 2015

dalla dalla

04 Januari 2015

zon
Afrika

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 23012

Voorgaande reizen:

06 April 2016 - 06 April 2017

Zanzibar

15 Januari 2016 - 16 Maart 2016

Just another day at the office

30 December 2014 - 21 Januari 2015

Sun,Sea, and Nature

01 September 2012 - 01 Oktober 2012

And the Ranger continues

28 September 2011 - 31 Oktober 2011

How to become a Game Ranger

17 Februari 2010 - 12 Maart 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: