Zanzibar - Reisverslag uit Marumbi, Tanzania van Afrika Lover - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Marumbi, Tanzania van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Afrika

03 Juni 2016 | Tanzania, Marumbi

Voor de mensen zonder facebook toch maar even een verslagje.

Ik heb t belachelijk goed naar mn zin :-)
Ben nu twee maanden hier en de tijd vliegt.
Mijn functie als guest relation manager bevalt me prima.
Er wordt van mij verwacht dat ik de eventuele problemen die gasten ondervinden, oplos.
Dat ik de gasten bezig hou en dat ze met alle vragen bij mij terecht kunnen.
Verder wordt er niet gezegd wat ik moet doen, dit is naar eigen inzicht.
Mijn dagen zijn dan ook wel lang, ik moet altijd beschikbaar zijn, maar zijn niet erg hectisch.
Ik help wat in de receptie, de huishouding en stuur n beetje de onderhoudsdienst aan.
Sinds gisteren hebben we een nieuwe supervisor voor de huishouding wat erg fijn is, nu komen deze 'problemen'niet meer bij mij terecht.
De onderhoudsdienst is een geheel andere aanpak.
De mensen hier willen of werken en doen dit zonder al te veel sturing, of ze willen helemaal niets als alleen slapen.
Als ik dus de nietsnutten niet kan vinden ( wat meestal de onderhoudsdienst is) vind ik ze al slapend ergens in een hoek of in de kamer van de kleermaker,
daar liggen namelijk heerlijke matrasjes en is de airco aan.
Moet wel zeggen dat iemand aan t werk krijgen die echt niet wil, een dagtaak op zich is, en dus erg frustrerend.
Het ontslaan van deze mensen is erg lastig omdat de lokale collegas het toch voor elkaar opnemen en jij hier, ook al heb je een hogere functie,
toch te gast bent.
Alle negatieve of opbouwende kritiek moet je dus erg goed over nadenken.
Maar als je elkaar met respect blijft behandelen en een goeie dosis humor hebt, kom je een heel eind.
Hoewel ze de humor niet altijd begrijpen :-)

Mijn collega kan hier dus niet echt goed mee omgaan en vindt dit te vermoeiend.
Hij heeft besloten ermee te stoppen eind juli en terug te gaan naar Zuid Afrika waar zn vriendinnetje woont.
Denk dat t laatste de grootste rede is om te stoppen.
Erg jammer want we zijn n goed team, vind ook de baas.
Een plus is dat hij een grotere kamer heeft en ik die dus mag gebruiken na zijn vertrek.

We hebben allemaal een eigen kamer, de blanken dan, want de lokale collegas hebben het een stuk slechter :-(
Das soms nog wel eens moeilijk dat hier zoveel onderscheid in wordt gemaakt.
Ik vind t daarom ook niet nodig dat mijn lokale collegas mijn kamer moeten poetsen, ik poets die van hun toch ook niet?
Eten en drinken doen we gewoon in het restaurant tussen de andere gasten, ontbijt- lunch- en dinner buffet.
Tot nu toe genoeg afwisseling in maaltijden en voor wie wil, 3x per dag warm eten.

Op mijn vrije dagen probeer ik er zoveel mogelijk opuit te trekken en t resort te verlaten,
anders weten de gasten je alsnog te vinden op je vrije dag.
Nadeel is dat we erg afgelegen zitten en alles met de taxi moet.
De lokale daladala kan ook maar dan ben je wel erg lang onderweg, hoewel voor €0,75 t.o.v. €30 taxikosten.
Maar de taxi blijft dan de gehele dag bij je en je voelt je echt n royalty zo overal heen gereden te worden.

Ben ook een klein tuintje begonnen, met zoveel zon moet het haast allemaal wel groeien hier.
Heb net van een collega pompoenpitjes gekregen uit nederland en ook nog eens hier uit de keuken.
Als dat allemaal gaat groeien moeten we de markt nog op....

Regentijd is gelukkig voorbij nu.
Gekke is dat de temperatuur sinds ik hier ben niet is veranderd.
't Is wat minder vochtig en nu koelt t 's avonds ietsiepietsie af, koud voor n hempje maar te warm voor n vestje.
De muggen zijn nog wel in grote getalen aanwezig, spayen voor t dinner en 's nachts onder de klamboe gaat prima.
Ook goed blijven smeren en een lange broek vanaf 18.00

Stone town is geweldig, heb al verschillende barretjes ontdekt waar je leuk kunt zitten voor lunch.
Vind t wel fijn om 's avonds weer op het resort te zijn, want gezien de rij stijl van de mensen hier wil je liefst niet in het donker de straat op.
Je ziet ook niemand hier met een bril, hoewel ik zeker weet dat sommige chauffeurs er een nodig hebben.
Voorlopig ga ik dus ook niet zelf rijden hier.

Kortom, ik vermaak me opperbest hier!
Nu steeds een beetje aan t googlen of er goedkope vluchtjes zijn eind september,
zodat paps hier ook een kijkje zou kunnen nemen.
Nu snel een lange broek aantrekken, muggenparty begint vroeg vandaag.......................



  • 03 Juni 2016 - 17:09

    Rieky:

    ja daar was ze weer , wat een goede berichten . we hebben elkaar al wel een paar keer via wats- app gesproken maar zo krijg je toch een iets beter beeld van alles. Fijn dat het zo goed bevalt, ook aan de foto's op Facebook kun je goed zien dat je het naar de zin hebt.
    Dat je ook daar een groente tuintje gaat beginnen was wel te verwachten.
    wij hebben van de week de eerste groente uit eigen tuin gegeten.
    Spinazie en rucola, was precies genoeg voor een keer.
    nu maar afwachten wat de rest van de groente gaat doen.
    Misschien kun je ze daar nog iets leren . zal wel moeilijk zijn met de warmte.
    Hier gaat alles zijn gangetje pap struint het hele internet af naar vluchten naar Zanzibar. Hij kan bijna niet wachten.. maar dat heb je inmiddels wel begrepen.
    nou dat was het wel weer , we wachten maar weer op een volgend bericht .
    groetjes mama



  • 03 Juni 2016 - 17:09

    Rieky:

    ja daar was ze weer , wat een goede berichten . we hebben elkaar al wel een paar keer via wats- app gesproken maar zo krijg je toch een iets beter beeld van alles. Fijn dat het zo goed bevalt, ook aan de foto's op Facebook kun je goed zien dat je het naar de zin hebt.
    Dat je ook daar een groente tuintje gaat beginnen was wel te verwachten.
    wij hebben van de week de eerste groente uit eigen tuin gegeten.
    Spinazie en rucola, was precies genoeg voor een keer.
    nu maar afwachten wat de rest van de groente gaat doen.
    Misschien kun je ze daar nog iets leren . zal wel moeilijk zijn met de warmte.
    Hier gaat alles zijn gangetje pap struint het hele internet af naar vluchten naar Zanzibar. Hij kan bijna niet wachten.. maar dat heb je inmiddels wel begrepen.
    nou dat was het wel weer , we wachten maar weer op een volgend bericht .
    groetjes mama



  • 03 Juni 2016 - 17:10

    Rieky:

    sorry , perongeluk 2 x op verzenden geklikt

  • 03 Juni 2016 - 22:05

    Theo En Margreet:

    Ha Petra, we vinden onszelf best heel actief en ons leven heel enerverend maar als we jouw verslag lezen voelen we ons ineens heel gewoontjes :) Super wat je allemaal beleeft en geweldig dat je er zo cool mee om gaat. Nog heel veel; Afrika plezier toegewenst! Theo en Margreet

  • 03 Juni 2016 - 22:09

    Jezus:

    Super dat je het zo naar de zin hebzus.
    Gelukkig bellen we regelmatig en heb je af en toe wat v opdrachtjes voor me ha ha. .
    Als papa nou dag huisje verkoopot dan kom n ik gezellig mee

  • 05 Juni 2016 - 12:17

    Ome Jan Uit Nederland:

    Leuk om weer eens een berichtje van je te lezen, kan ik nog solliciteren op de functie Slapen bij de airco?
    Klinkt allemaal aantrekkelijk en fijn dat je het na je zin hebt. Goed van je, dat je zelf je kamer poetst, stiekempjes en onbewust nog steeds die apartheid. Peetje het ga je goed en momenteel is het hier tropisch warm en elke dag hier en daar heel veel regen! Doei, lieve groet van Ome Jan die Blanke man uit Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Marumbi

Zanzibar

mijn avontuur op Zanzibar

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Zanzibar
Afrika

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1368
Totaal aantal bezoekers 23006

Voorgaande reizen:

06 April 2016 - 06 April 2017

Zanzibar

15 Januari 2016 - 16 Maart 2016

Just another day at the office

30 December 2014 - 21 Januari 2015

Sun,Sea, and Nature

01 September 2012 - 01 Oktober 2012

And the Ranger continues

28 September 2011 - 31 Oktober 2011

How to become a Game Ranger

17 Februari 2010 - 12 Maart 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: