op op op op...... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu op op op op...... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

op op op op......

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Afrika

23 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Zo, daar zijn we weer, hoogste tijd!
Zijn inmiddels in Hermanus beland, maar je hebt nog een vervolg tegoed van Knysna.

De townshiptour was erg leuk!
We zijn met iemand van het hostel met een auto vertrokken richting de knysna heads om te genieten van een adembenemend uitzicht en om ons te vergapen aan alle rijkdom als in 25miljoen rand huizen.
Als je die huizenprijzen omrekend naar euro's is het nog een lachertje, want voor 2,5 miljoen euro krijg je hier een waar kasteel met alles erop en eraan en uitzicht op de indische oceaan. (later kwamen we erachter dat de mensen in het township ditzelfde uitzicht hebben voor 25 miljoen minder)

In de stad hebben we een plaatselijk brouwerijtje bezocht waarin in 15 minuten werd uitgelegd hoe je bier maakt, daarna kon er geproeft worden, is weer eens wat anders zo rond koffietijd.
Moet zeggen dat ze niet heel bijzonder waren, hoewel die met kaneel toch wel iets aparts had.

Op dus naar het township!
Verbaast mij telkens weer hoe mensen zo kunnen leven in hutjes van golfplaten die in de zon werken als een oven.
Een gedeelte van de township was gereserveerd voor de rastafari communitie en deze uitleg was erg fasinerend.
Een "broeder' met een haarklit tot aan zijn enkels heeft ons de kneepjes van hun geloof/overtuiging bijgebracht en ik moet zeggen dat daar best wat in zit, behalve dan het vegetariers gedeelte.
We hebben het schooltje bezocht waar het eigenlijk net tijd was voor de kinderen voor hun dutje dus we kwamen wat ongelegen.
Na een terugrit door het Knysna bos zijn we weer aangekomen bij de hostel.
War weer een leerzaam dagje.

Onze gastvrouw Zuki vroeg ons (belgische, amerikaanse en ikke) mee naar een Mozambiquaans restaurantje in de straat en we hebben daar een enorme berg vis verorberd.
Super lekker, want hiervoor was ik min of meer naar Knysna gekomen.

Tijd dus om de volgende dag te vertrekken, op naar Mosselbaai.

Nou, daar waren we dus snel uitgekeken, want buiten een postboom die vroeger in de scheepvaart werd gebruikt en een klein strandje zonder zon, was er niets te beleven daar.
De trein was wel leuk, alle details waren bewaard gebleven, lichtknopjes, wasbakje, waarschuwingsbordjes en zelfs de banken waren niet vervangen voor bedden.
Was dus een erg goedkope room with a view.

Op naar Hermanus dus.....Walvisjes kijken.
En walvissen zijn er.....volop!
Vanmorgen had ik er nog niet zoveel vertrouwen in, maar rond de middag klonk de hoorn herhaaldelijk.
Er loopt dus iemand de hele dag langs de kust op zoek naar walvissen, als hij er een'spot' blaast hij op zijn vuvuzela zodat iedereen weet waar ze zijn.
Als er dan ook nog erg speelse vissen zijn die een end de lucht in springen, roept hij op,op,op!!!
Mocht hij nou zo gelukkig zijn dat hij een staartje ziet, roept hij Taaaaale en kunje als de bliksum een foto maken.
Echt een spektakel en enorm fasinerende beesten.

We plakken er dus nog maar een dagje Hermanus aanvast (ook omdat het hier gezellig uitgaan is met de hele backpackerscrew) en dan gaan we morgen richting eindbestemming, Cape Town.

See you when I see you..........

Petra

Ps weet niet boe de spelling is, dit lettertype/beeldscherm is te klein voor controle

• 23 Oktober 2011 - 17:20

Tannie:

Has die Peet. Wat een leuk verslag weer. Zo te zien is de zon ook opgekomen en de temperatuur omhoog. Vroeg me alo de hele dag af of je nog wat gespot had want het laatste berichtje was nog steeds nix gespot. Gelukkig is het toch nog gelukt en bevalt Hermanus ook nog eens goed da's ook wel fijn want tot nu toe zat het je niet echt mee. HJet is wel fijn dat je nergens aan vast zit en je reis telkens naar eigen behoefte aan kunt passen. We kijken erg uit naar de dinsdag dat je weer thuis in Winssen bent zodat we echt alles kunnen horen. Hopelijk ga je nog veel leuke dingen meemaken in je laatste week.
    Dus geniet nog maar lekker en veel liefs uit Beuningen.

• 23 Oktober 2011 - 18:38

Rieky:

O ik lees net dat je weer naar huis komt over 1 week en dan dinsdags nog wel naar winssen.
    Ik had al kleine plannen om richting den haag te komen om zelf te bekijken of je weer heelhuids thuis gekomen bent .
    maar ik heb nu goede hoop.
    Geniet nog maar lekker met volle teugen , voor je het weet zit je weer in dit koude kikker landje.
    Och eigenlijk viel het vandaag wel mee. het zonnetje scheen volop, dus niets te klagen.
    We wachten met smart op de echte verhalen en de foto's
    groetjes en tot gauw
    mama

• 23 Oktober 2011 - 19:15

Jezus:

Leuk hoor die reisverhalen! Maar we kijken ook weer uit naar je komst..
    Geniet nog even van dit laatste weekje daar en dan zien we je volgend week wel! x

• 24 Oktober 2011 - 16:36

Bosbokkie En Co:

Hee peetje,oooeeww krijgen alledrie kriebels van die verhalen.. hopelijk sla je daar een leuke afrikaner aan de haak die zo'n 25 miljoen rand huisje heeft en dan komen we lekker allemaal bij jou in een schuurtje wonen :P