Jeffrey's Bay - Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu Jeffrey's Bay - Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

Jeffrey's Bay - Knysna

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Afrika

19 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Knysna

Change of plan.....
Het plan was om een paar dagen in Jeffrey's bay (surfers paradise) te blijven, maar helaas, de weergoden waren niet met mij.
Jeffrey's Bay of zoals ze hier zeggen Jbay, bestaat uit een enorme baai met mooie, witte, hoge golven waar iedere surfer hartkloppingen van krijgt.
Het dorp zelf bestaat uit surfshops, surfkleding shops, surfschoenshops en alle fabrieken met sale-shops merkkleding.
Ripcurle, Quicksilver, reef, jeep, enz.
Maar omdat het weer in Port Elizabeth ook al niet zo geweldig was, is mijn shoppingrate al overschreden, ofwel backpack is vol!

In de hostel in Jbay aangekomen krijg je wederom de do's en don'ts te horen.
Ik dacht bij een surfstadje/dorpje hoort een enorm relaxe sfeer, maar das dus nie zo.
Op het strand kun je naar links zo ver lopen als je wil, maar naar rechts is vragen om moeilijkheden.
Ook na zonsondergang is het gehele strand of de openbare weg uit den boze.
Vraag me altijd af wat mensen dan zo verschillend maakt....
Ik leef dan wel in een multiculti stad, maar kan altijd nog midden in de nacht 'veilig' met mijn fietsie door de stad.

Om een beetje bezig te blijven heb ik een excursie geboekt naar een park in de buurt waar men met jonge leeuwenwelpjes kan knuffelen.
Leek me wel wat.....was dus nix!!!!
De route ernaar toe was een soort van beekse bergen gevoel met poserende giraffen en hier en daar een zebra, onze chauffeur(een jongen van de hostel) durfde ons te vertellen dat de impala die voor ons liep een springbok was....thank god for rangercourses.
Oke, er waren wat welpen en die mochten geknuffeld worden, met beleid, maar wel binnen 5 minuten, en ze waren toch al 11 maanden en dus best wel enorme grote klauwen met nagels en zo en toch wel een wild dier. Kortom zielig.

Als het dan toch geen surf-weer is (heb t ff bekeken zo'n lesje, maar leek mij toch echt te koud) dan maar verkassen naar de volgende plaats.

En zijn daarom nu, zonder schoenen, beland in Knysna.
Do's en don'ts? Nee hoor, je kan hier gerust in de avond over straat gaan, er is een leuke haven vol restaurantjes en OW HELP een MUGG&BEAN.
Best coffee & cheesecake ever.
Het plan was dus om die cheesecake er weer af te hiken, maar ik ben zo stom geweest om mijn grote bergschoenen in de Bazbus te laten staan.
Heb ze meteen gebeld, maar ze mogen geen bagage meenemen van passagiers :-s
Nu staan dus mijn schoenen te wachten in hun kantoor in Kaapstad totdat ik ze op kom halen.

Beter wordt het dus snel mooi weer, want alles wat ik nu heb is mijn eeuwige plakkies!!!
Morgen hier naar een township en een plaatselijke bierbrouwerij MET proeverij (vervelend) en dan door naar Mosselbaai, slapen in een trein.
(voor de geinteresseerden youtube santos express mosselbay)

Voor nu dus ff niets meer te melden.
Dus tot in Mosselbaaiiiiiiiiiiii

xxxpetra


Oja, iedereen erg bedankt voor alle reacties....

  • 19 Oktober 2011 - 20:18

    Jezus:

    Ik had vroeger "reizende oom roel", mijn kinderen hebben nu "reizende tante petra", wat een verhalen!
    Heel erg leuk, niets voor mij, maar ik ben trots op je dat je dit allemaal onderneemt!! xx jezus

  • 19 Oktober 2011 - 21:07

    Mama:

    ik weet ff niets te zeggen klink allemaal erg angstig. Moet ik me zorgen gaan maken. nee toch zeker ons peetje loopt niet in zeven sloten tegelijk.
    Dus nog een keer goede raad van een toch wel bezorgde moeder . doe geen domme dingen.
    voor nu groetjes en wel terusten

  • 20 Oktober 2011 - 06:52

    Tannie:

    Tjaa ik weet niet hoor, zonder bergschoenen in Afrika das niet zo best. Gelukkig zijn in Mosselbaai veel wateractiviteiten en ik hoop dat je de waterschoentjes niet bent vergeten mee te nemen. Die zul je wel nodig hebben als je naar de haaien gaat duiken. Anders zul je ook met de plakkies onder water moeten.
    Hopelijk klaart het weer nog wat op en kun je ook van de zee genieten. Als ik me niet vergis staat die trein aan het strand dus dat is wel super. Groetjes uit een koud nat Beuningen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Knysna

How to become a Game Ranger

Recente Reisverslagen:

04 November 2011

weer thuis

27 Oktober 2011

tijd

23 Oktober 2011

op op op op......

19 Oktober 2011

Jeffrey's Bay - Knysna

17 Oktober 2011

Jaaaaaaaa!!!!
Afrika

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 23054

Voorgaande reizen:

06 April 2016 - 06 April 2017

Zanzibar

15 Januari 2016 - 16 Maart 2016

Just another day at the office

30 December 2014 - 21 Januari 2015

Sun,Sea, and Nature

01 September 2012 - 01 Oktober 2012

And the Ranger continues

28 September 2011 - 31 Oktober 2011

How to become a Game Ranger

17 Februari 2010 - 12 Maart 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: