tijd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu tijd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

tijd

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Afrika

27 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Aj, als je smsjes krijgt dat het stil wordt vanaf deze kant, dan is het hoog tijd voor een update....

Alweer een paar dagen in Kaapstad, en nog maar een paar dagen te gaan.
Kaapstad is en blijft echt een superstad.
De mensen zijn er vriendelijk en kleurrijk in alle opzichten, Afrikaans heeft hier zijn eigen dialect en mannen zijn hier nog galant!

De hostel bevalt prima, de tweede dan, want de eerste was een ramp.
Kreeg oordopjes bij het inchecken en toen ik vroeg of dat nodig was zij ze: "That's up to you".
Gelijk de volgende ochtend uitgecheckt, het was alsof mijn bed midden in de bar stond, wat een herrie.
Nu dus een erg relaxed hostel een stuk verderop, maar nog erg centraal van alle bezienswaardigheden.

Vandaag de gok gewaagd en de tafelberg opgegaan, goed gegokt want de wolken waren boven de berg en niet erop zodat je niets kunt zien.
Was een prachtig uitzicht, maar freezing koud.
Maakt niet uit, was toch al snotverkouden.
Eergisteren ook in de Companygardens geweest, de moestuin van Jan van Riebeeck, en naar het museum.
Gisteren met de bazbus een dagtoer gemaakt naar de punt, via houtbaai over chapmanspeak naar de pinquins(maar weer) en dan op de mountainbike naar cape point.Spierpijn!

Voor morgen staat de Bo-Kaap op het programma, is erg dichtbij en volgens wat belgen een gevaarlijke wijk qua leuke-te-koop-staande-huisjes-kijken.
Zij willen een guesthouse beginnen (wie niet)na hun pensioen.
Als ze een ranger nodig hebben, gaan ze me bellen ;-)
Ook is er een klein museum in de Bo-Kaap en wil ik proberen naar Kirschtenbosch te gaan voor de botanische tuinen en naar Bloubergstrand voor die beroemde foto's van de tafelberg.

En dan heb ik nog zaterdag en zondagochtend...
Heerlijk om iedereen daarna weer te zien, maar als ook maar iemand mij zegt dat ik mag blijven........................................................

Time will tell

• 27 Oktober 2011 - 19:21

Oom En Tannie:

Hoi Peet, daar was je dan weer. Gelukkig want het is steeds leuk om wat van je te horen. Maar we kijken ook uit naar je thuiskomst hoor dus dat daar blijven dat kan nog ff niet.
    Oom is ook weer thuis en we hopen dat je dinsdagavond in Winssen bent zodat we even op bezoek kunnen komen. Want we zijn wel erg benieuwd om alle verhalen live te horen. Heel veel plezier nog de komende dagen en hopelijk tot gauw.
    Groetjes Oom en Tannie

• 27 Oktober 2011 - 21:08

Rieky:

zo dat is beter zijn we weer op de hoogte.Ik zal niet diegene zijn die zal zeggen blijf maar.
    dus zeg ik ,geniet nog maar lekker die laatste dagen , ondanks die verkoudheid. maar die zou je hier waarschijnlijk ook gekregen hebben en dan moet je er mee werken .is ook niet prettig.
    vanuit winssen alvast een goede terugreis gewenst en we spreken elkaar nu gelukkig weer snel hoop ik!!!!! liefs je mamsje

• 29 Oktober 2011 - 12:50

Jezus:

Leuk om weer een kaart te krijgen van "reizende tante Petra".
    Jammer voor je dat het weer bijna voorbij is. Maar heerlijk dat je dan weer deze kant uit komt!
    Ben benieuwd naar weer prachtige foto's en wens je een fijne terugreis! x Jezus

• 02 November 2011 - 23:04

Margriet:

Ook net thuis, maar ik van een vakantie....., vanavond je verslagen gelezen. Wat leuk, en wat geweldig dat je je examen gehaald hebt.
    Ben je thuis, of was er iemand die tegen je heeft gezegd dat je mocht blijven....
    Groeten