Swaziland - Reisverslag uit Piggs Peak, Swaziland van Afrika Lover - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Piggs Peak, Swaziland van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Afrika

20 September 2012 | Swaziland, Piggs Peak

Swaziland
Bij de grens is het weer als vanouds.
De afrikaanse kant ziet er nog erg serieus uit, de Swazi kant is alweer armoede.
Maar wederom vriendelijke mensen en veel zwaaiende kinderen.
We hebben wat moeite met het vinden van onze lodge, er was ook sprake van dat we niet hgelemaal konden doorrijden vanwege de zware regenval van de vorige dag, maar uiteindelijk valt het mee en kunnen we door.
Deze lodge ligt in een park waar wel wilde dieren lopen maar geen katten.
Dit neemt niet weg dat je bij het wandelen niet hoeft uit te kijken voor nijlpaarden en krokodillen, niet te dicht bij het waterkantje dus…..
De Nyala’s en Impala’s lopen af en aan en laten zich ook gewoon aaien, hoezo wild!
DE gvrootste verrassing is wel onze slaapplaats, we slapen in een Bee-Hyve!!!
Ik hoop dat ik een foto kan toevoegen voor diegenen die hier geen voorstelling van kunnen maken.
De meest logische uitleg is: Rond hutje kompleet van stro met een klein deurtje.
Aan de achterkant hebben ze heel handig een wc/douche combi gemaakt, zodat je er ’s nachts niet uit hoeft.
Er zijn hier allerlei activiteiten te boeken maar wij kiezen met nog een mannetje of 8 voor The chieffs Village.
Een vrouwelijke, zij zorgt voor zo’n 300 (wees)kinderen en alles wat wij daar besteden komt bij hen terecht.
De dames krijgen een pareo omgeknoopt met het hoofd van de koning erop, Mswati de derde of zoiets.
In het dorp worden we verwelkomt, nadat we geleerd hebben hoe te antwoorden.
We krijgen nog veel meer woorden te leren, van de chief herself en moeten zelfs zingen en dansen.
De film hiervan moet echt hilarisch zijn……
Na alle uitleg kopen we nog wat souvenirs voor het goede doel en gaan dan weer terug naar onze lodge.
In de avond komt het personeel van de lodge nog voor ons dansen en zingen, super lenig zijn die gasten, hoe ze hun benen de lucht in gooien.
Larry kan het niet laten om zijn nieuwe dans nog even ten uitvoer te brengen, we liggen dubbel en het personeel ook.
Omdat we nog nie erg veel zin hebben in onze Bee-hyve gaan we nog even bij het vuur zitten.
Harco haalt Marna over om een stukje te spelen op haar gitaar.
Ik weet plotseling echt niet wat zij hier doet als tourleader, zij hoort overduidelijk met haar gitaar op een podium, wat een stem.
En blijkt ook nog dat de meeste liedjes door haar zelf zijn geschreven, onze mond valt open, maar we zijn muisstil….
Toch maar naar bed rond een uurtje of 22.30 (heeeeeeel laat voor afrikaanse begrippen)
Morgen weer vroeg dag, we gaan Swaziland weer verlaten……helaas……

Wordt vervolgt……natuurlijk!!!!

• 20 September 2012 - 15:29

Mamsje:

Zo daar waren jullie dan weer.
    het was lang stil maar ja daar kun je niets aan doen als er geen internet is wordt het moeilijk.
    en als het er dan wel is ben ik niet thuis.
    De verhalen zijn weer prachtig als de foto's ook zo mooi zijn . Een klein voor proefje hebben we al gehad. bij dit verslag.
    Ik heb de verslagen tot nu toe allemaal uitgeprint en die neem ik morgen mee naar Hans.
    Kan Emie ze eventueel aan hem voorlezen.
    Hij heeft alleen maar gebeld om te vragen wie hem zondag op komt halen .maar dat zou Ineke doen. en dat was hij weer vergeten .
    leuke slaapkamertjes hebben jullie daar. is weer eens wat anders dan een mooi hotel.
    Fijn ook dat het weer nu weer wat warmer is die kou hebben we hier nu ook 16-17 gr. en af en toe een bui.
    het weekend zou hier ook weer iets beter worden ,maar we gaan al richting oktober dus zo slecht is het nog niet.
    Nog een paar dagen dan zit week drie er weer op en komt het eind voor jullie ook in zicht.
    ik denk dat we de hele winter nog foto's en film moeten kijken.
    harrie doet het best goed ,alleen ging hij van de week janken als een wolf midden in de nacht . ik zat recht op in bed.
    ik zal eens kijken of ik de foto's op facebook kan plaatsen .is wel leuk denk ik.
    Nou ik ga maar weer eens mijn wekjes afmaken . geniet nog maar lekker even daar en tot gauw.
    dikke kus doeiiiiiii XXXXXXX