P.E. Cintsa - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu P.E. Cintsa - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

P.E. Cintsa

Blijf op de hoogte en volg Afrika

11 September 2012 | Zuid-Afrika, Knysna

Tijd voor een vervolg!
Op dit moment hebben we onze laatste avond in Cintsa, vlak bij East London aan de oostkust.
In Port Elizabeth nemen we in alle vroegte een taxi die ons naar een ander deel van de stad brengt.
Hier worden we opgehaald door de Nomad truck, op dit afgesproken punt maken we al kennis met Matthias, een jongen uit Duitsland.
( voor diegene die dit niet heeft meegekregen, we reizen voor twee weken verder in een groep en verplaatsen ons per overlander/truck, www.nomadtours.co.za)
Men laat ons wel in spanning want de truck is ruim een uur te laat.
Als ie dan eindelijk de hoek om komt, is deze geheel leeg, blijkt dat de rest van de groep is gedropt bij de supermarkt en wij gaan ze nu weer oppikken.
Ook hebben we zelf nog even tijd voor wat water e.d, voor onderweg.
Voor pap een opluchting, hij zit niet tussen alleen maar jongelui, hij is zelfs niet de oudste.
Een gezellig stel uit Nieuw Zeeland is ook van de partij, zo ook nog wat NL meiden die morgen weer afhaken voor 12 weken vrijwilligerswerk in een township,
wat duitse meiden, een duits meisje met haar oma en nog een NL stelletje.
Onze chauffeur Zingy, kokkin Marna en stagair Harco maken het span compleet.
We vertrekken richting Addo National Park, dit park staat bekend om zijn olifanten, maar heeft ook veel andere dieren.
Tijdens onze gamedrive zien we o.a. kudu's, blesbok, kudu's, olifanten, kudu's, schildpadden, kudu's, leeuwen, en had ik kudu's al gezegt?
Deze staan echt bij elk bosje, en bosjes zijn er veel want er zijn weinig tot geen hoge bomen in Addo.
Vraag me dan ook af of hier werkelijk luipaarden voorlomen, want die liggen erg graag hoog in bomen.
De huisjes die we aangewezen krijgen, zijn echt erg luxe en heel mooi ingericht.
We maken er natuurlijk weinig gebruik van want je eet je ontbijt, lunch en diner buiten bij de truck, heerlijk bij het kampvuur.
Na een volle ochtend gamedrive, die erg koud is in een open truck, gaan we voor een lange rit richting oostkust.
Hier rijden we echt de middle of nowhere in en komen dan uit bij een river resort.
We rijden over wildroosters en door grote poorten met knetterend schrikdraad.
Het lijkt een beetje een landgoed met overal ouwe troep, maar dichter naar de rivier beneden wordt het toch wat verzorgder.
Bij het hek staat ons een giraffe op te wachten, waardoor je een beetje een dierentuin idee krijgt.
Rondom de wederom erg mooi ingerichtte huisjes lopen ook nog schildpadden, nyala's, struisvogels, pauwen en ander gespuis.
De giraff schijnt hier als klein weesje te zijn opgevangen en heeft altijd los rondgelopen over het terrein,
maar toen ie groter werd was t toch erg vervelend als Abby steeds zijn hoofd in allerlei te kleine tenten stak.
Sindsdien begroet Abby iedereen enthousiast met veel likken en kwijlen bij het hek en probeerd hier zelfs overheen te stappen.
In de ochtend worden we bijgekletst over alle activiteiten hier, eigenlijk te veel leuke dingen.
Pap wil graag gaan kanoen en ik wil graag gaan schieten, ik moet toch immers strax examen doen en alles weten over het geweer.
Helaas moeten we wachten op de gids en kunnen dus niet ook nog gaan kanoen.
Jammer voor pap, volgende keer beter.
Het schieten valt eigenlijk wat tegen, ik verwachtte een aardig kaliber geweer, maar het komt niet verder dan een gewone luchtbuks.
We mogen schieten zo vaak we willen op een soort kermiseendjes en zijn zo lekker bezig, het gaat best aardig, verschillende eendjes liggen om.
Na een tijdje komt Abby de rust verstoren en gooit alle eendjes omver, ja zo kan ik het ook.
Tijd om te stoppen dus....
Terug bij de truck staat een heerlijke pastasalade op ons te wachten en na de lunch vertrekken we richting Indische oceaan.
Het strand ziet er geweldig uit met zijn rontsblokken en stukken zandstrand.
Het water is te woest om te zwemmen, er staat een enorme wind, maar heerlijk om ff te struinen.
Via een ommetje naar de supermarkt komen we terug op het resort en is het tijd voor een Savannaatje.....met Niknaks, de plaatselijke chipitochips.
We maken nog even een rondje over het resort en schuiven aan bij het diner, Marna verrast ons met een lamspotjie.
Morgen vertrekken we alweer vroeg, 6.00 de truck laden met bagage, 6.30 ontbijt en 7.00 vertrekken.
Het wordt een lange rit naar Lesotho en soms kan het lang duren voordat je de grens over bent.
We zullen zien hoe het gaat......Zingy zegt immers: " it's not a holiday, it's an adventure"
SO TRUE........

Als het lukt vanuit Lesotho meer.......of anders tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ps super leuk te zien dat we zo gevolgt worden op deze site ;-)

• 11 September 2012 - 08:35

Mamsje:

Zo dat was al vroeg dag van daag vor jullie.
    maar ja je moet wel als je zo veel wilt zien.
    het skypen gisteren was ook leuk fijn om jullie weer even te zien en te horen.
    Ieke belde nog dat ze het te laat gezien had en dat het jammer was dat ze niet online was.
    Ik krijg ook allemaal leuke reactie's op de foto op facebook.
    hier is op dit moment de herfst begonnen gisteren ong 26 gr. zondag nog 30 nu maar 18.
    verder weinig te melden .
    Ik zal deze link ook even doorsturen naar Hermy ,ik zag gisteren dat ze weer thuis was.
    Geniet er maar weer lekker van en doe de nieuw zeelanders maar de groeten van mij.
    fijne dag en tot volgende keer doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii XXXXXXXXX

• 11 September 2012 - 10:07

Jan Senior:

Prachtig verhaal weer, leuk dat ik jullie gistermorgen in een flits via skype gesproken heb, is 't goed gekomen met het geluid? Je mamsje zit dag en nacht bij de pc te wachten tot er weer nieuwe spannende verhalen komen. Mooie trip verder gewenst! groet, Jan

• 11 September 2012 - 15:05

Margriet:

logisch dat we jullie zo volgen. Het zijn ook mooie verhalen die mailt
    Ben benieuwd of je nog geschoten hebt..
    Geniet er van
    groet margriet

• 11 September 2012 - 16:33

Dave En Anny:

Wat een geweldig verslag weer. Jullie maken het ons wel moeilijk in de laatste week. We krijgen steeds meer zin om ook te gaan maar moeten nog effetjes geduld hebben. Dat stuk van Addo hebben wij helaas niet gezien maar het lijkt wel dat je daar een aantal leuke dingen nog kunt zien. Van die giraf heb ik wel eens gelezen maar wist niet dat hij zo op de gasten was afgericht. Jammer dat het schieten een beetje tegen viel maar misschien is er wel voldoende kennis aanwezig om je een beetje te helpen.
    Jammer dat we gister niet bij de skype konden zijn maar ja maandag is de oppasdag dus de hele familie zat gezellig buiten te eten. De temperatuur was nog heerlijk. Nu niet meer en de winter is nu toch in aantocht. Hopelijk hebben jullie al een beetje kleur gekregen en anders gaat dat zeker komen. geniet nog maar lekker van de komende tijd, hoop dat jullie veel mooie plekjes zien, leuke dingen meemaken en met geweldige mensen samen reizen.
    Dan hebben we over een tijdje een hoop gesprekstof voor bij het kampvuur. Groetjes en liefs uit Beuningen.

• 12 September 2012 - 15:57

Jezus:

Hey papsje en zussie,
    Hoe gaat het daar? Wat een belevingen zeg... Als ik nou sponsoren kan vinden kunnen we ook een keer gaan. Kun je die giraf niet meenemen? Lijkt me gezellig bij de voordeur.
    Met mamsje gaat het goed, is telkens de hort op.
    Oja en ik heb vandaag een mazzeltje: wasmachine gewonnen bij de AH, lachen toch dus als jullie terug komen dan heb ik een extra wasmachine ter beschikking voor jullie.
    We zouden het leuk vinden om een keer te skypen maar dan moet je maar ff smsen van te voren.
    Nou geniet van al die mooie momenten daar en maak maar een heleboel mooie foto's dan heb ik voor pap als ie terugkomt nog een leuke verrassing!!

Dikke kus van je kleinkinderen en neefjes en natuurlijk van ons!!! xxxx

• 13 September 2012 - 09:27

Marthy:

He wat spannend en leuk allemaal! Geniet allebei van dit avontuur. Voor Peet misschien herhaling van sommige dingen maar voor 'Pa' is het allemaal redelijk nieuw. In ieder geval GENIET! Veel plezier nogggggggg

• 13 September 2012 - 22:56

Seran:

ha Peetje!!
    ik krijg ook wel weer een beetje kriebels van je verhalen!! Klinkt echt super allemaal!!
    Ik heb me hier even ontfermd over die box rode wijn van je want anders is die bedorven als je terugkomt en dat is ook maar zonde.. ; ))

veel plezier nog!!!!

• 17 September 2012 - 14:59

Hermy En Marian:

Hoi Petra en Ger,
    Wij zijn jullie nu ook aan het volgen, net terug uit Friesland kregen we de link van Rieky.
    Wat een geweldige reis maken jullie, prachtig!
    En zoals jij verslag doet, Petra, heel goed, we beleven het bijna mee.
    Wij wensen jullie nog een heel mooie en avontuurlijke voortzetting van de reis en zijn heel benieuwd naar de foto's.

hartelijke groetjes,
    Hermy en Marian

• 18 September 2012 - 20:58

Mamsje:

Hoi Hoi
    Annie en David net uigezwaaid. die komen morgen jullie kant op.
    Ze hebben er erg veel zin in en zijn benieuwd naar jullie belevenissen.
    Horen wij ook weer gauw iets van jullie .
    Al snap ik wel dat je afhankelijk bent van internet.
    We zijn al over de helft ,ben al stiekum aan het aftellen.
    vier weken is toch wel een hele tijd hoor.
    Heb Stef gisteren aan de telefoon gehad ,hij wilde weten hoe hij de link die ik gestuurd had kon volgen . volgens mij was hij ook benieuwd.
    Ik zag dat Hermy en Marian ook al fan zijn van jullie.
    Nou ik hoop jullie snel weer te horen of te zien
    groetjes maar weer en tot volgende keer XXXXXXXX