Tshwane, Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu Tshwane, Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

Tshwane, Pretoria

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Afrika

01 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daar zijn we dan, als beloofd!
De vlucht ging gepaard met wat vertraging, maar wat is er nou leuker dan mensen kijken als tijdverdrijf.
Dacht dat ik nu al aardig wat "bokke-outfits" had gezien, maar daar zou spoedig verandering in komen.

Uiteindelijk zijn we dus 1,5 uur later vetrokken uit Frankfurt in dat onvoorstelbaar enorme gevaarte.
Eenmaal binnen zie je daar niets meer van, het ziet eruit als een gewoon vliegtuig, alleen zitten op de onderste etage nog eens even zoveel mensen.
(voor diegene die het gemist hebben, ik vloog met de airbus 380)

Na de gele koorts-check in Joburg had ik verrassend snel mijn backpack terug en kon ik op zoek naar de splinternieuwe Gautrain (net een maandje of 2 in gebruik, een jaar later dan gepland)
Dit is echt een super idee geweest van de SAers.
Je koopt een kaart, krijgt dan een soort chipkaart en kunt deze steeds weer opladen.
Aangekomen in Hatfield heb ik na 2uur(!) zoeken met behulp van de taxichauffeur mijn hostel gevonden.

Ik deel mijn kamer met 2 NL meiden en een meisje uit Namibie, allen al maanden hier voor studie.
Een leuk hostel met uitgebreide keuken en , blijkt later, op loopafstand van de Gautrain en shoppingcenter.

De volgende dag was een verbasterde Haagsche dag!
Alles en iedereen was groen met een beetje geel, RUGBY-DAG!!!!
Om half tien ging de tv aan in de bar en stond de bardame het hardst te gillen voor "onze Bokke"
En terecht, want ze hebben gewonnen van de enorme Samoa monsters, was spannend ook al snap je er geen barst van.

Na de game ben ik naar de trein gelopen om eens lekker Pretoria te gaan verkennen, WAAAAAAHHHHAAA
Cultuurshock all over.
Ik was werkelijk de enige blanke op straat, behalve die blanke zwerver die me om geld vroeg, ja daaag.
Het was een enorme drukte, een groen met gele drukte, iedereen droeg hetzelfde 'Bokke-shirt" van winkelbediende tot bankemployee.

Ik heb dus wat doelloos als een schichtig vogeltje, wat dit probeert te verbergen, rondgelopen en ben toen weer teruggegaan naar Hatfield, thuis!
Hier was het veel rustiger en nog gezellig ook, blijkt dat iedereen op het pleintje vol pubs zat en lekker zat te hijsen, dat kunnen ze hier echt als geen ander!

Nog steeds wel erg leuk als de SAers uitvinden dat je nederlands bent, ze willen dan dolgraag met je praten want"jij verstaan Afrikaans, no?"
Echt leuk en super vriendelijk.

Omdat ik toch vond dat ik wat van Pretoria gezien moest hebben, ben ik dag twee maar weer teruggegaan naar het centrum en zowaar, het was er veeeel minder druk en misschien was ik er ook wel beter aan gewend nu.

Een hele ervaring is de dierentuin.
Ik was dus totaal onvoorbereid want als je naar de dierentuin gaat, neem je het volgende mee: stoelen, deken, koelbox, boerewors, heel veel bier en voor de lady's heel veel smirnoff ice.
Eeemaal in de dierentuin zoek je dus een stukje gras waar je de hele dag vertoeft met je braai en bier, en oja, nog ff een rondje langs de dieren met de kids.
Wel een heel mooi uitzicht vanaf het hoogste punt in de dierentuin, je overziet de gehele stad.
Heb ik toch nog alles gezien.

Nee, ik moet dus nog een keertje terug voor het voortrekkersmonument. Hier kun je alleen komen als je een auto hebt, of een hele gespierde vriend die met je meereist in de minibusjes.
Heb mijn oog laten vallen op Morne Steyn, is dat goed ome david? :-)

Nu nog 1 nachtje slapen en dan gaan we naar de echte bessies.
Als dit al zo'n enorm verhaal is, hoe gaan we dat dan doen over twee weken????

Nou dat zien we dan wel weer.....
Voor nu heel veel groetjes uit zonnig Pretoria

xxx


  • 01 Oktober 2011 - 17:21

    Tannie:

    Leuk dat je eerste verslag erop staat.
    Jammer dat we niet van tevoren hebben bedacht hoe je bij het voortrekker monument kon komen en ook nog wat andere bezienswaardigheden in Twane. Soms hebben reisorganisaties van die eendaagse tours om dat soort dingen te gaan bekijken en dat was wellicht al op internet te vinden geweest. Nou ja je moet ook nog wat bewaren om voor terug te moeten. Heb je wel de jacaranda's al gezien?
    Goede reis morgen en nogmaals hoop dat het erg leuk wordt. We denken hier aan je en zullen voor je duimen.
    Groetjes en tot het volgende bericht over 2 weken. Kijk er nu al naar uit. A

  • 01 Oktober 2011 - 17:29

    Ger En Rieky:

    Oh , als ik dit lees hebben wij toch een gelijkenis....ik heb er al gelijk zin in dit alles ook te beleven. Je moeder komt met Solex, kan wel even duren , maar deze is zeer zuinig. Ik vlieg wel.
    Wij wensen je nog veel plezier en vertier, maar ook een leerzame reis. Tot mails...

  • 01 Oktober 2011 - 20:32

    Rieky:

    Ik zag dat papa mij op de solex wil sturen ,denk het toch niet.
    zonde van de tijd.
    Maar ik lees je verhaal en vraag mij nu af hoe of het komt dat ik met de dag grijzer wordt,grapje . Zie dat je al weer het nodige beleefd hebt en je goed vermaakt. Er zullen vast de nodige foto's gemaakt worden dus hebben we straks weer heel wat te bekijken.
    Voor nu Geniet er van en succes de komende 2 weken
    we wachten met spanning op het vervolg van dit verhaal.
    groetjes !!!!!!!

  • 03 Oktober 2011 - 06:41

    Kim,Guus En Bosbokki:

    Hee peetje,

    Klinkt al behoorlijk avontuurlijk!Leuk dat je daar de sprinkbokken game hebt gezien! Niet te veel hunters gold he? ;-)

    Liefs van ons drietjes!!

  • 11 Oktober 2011 - 08:54

    Rieky:

    hoi Peetje van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Je zult dit wel later lezen omdat je nu geen bereik hebt. Ik vind dat 2 weken zo wel erg lang duren.
    We hopen dat alles naar wens is gegaan en dat je weer een hele ervaring rijker bent.
    groetjes en tot gauw papa en mama.

  • 11 Oktober 2011 - 15:32

    Tannie Anny:

    Hallo Petra
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een hele leuke dag hebt gehad samen met je studie "genooten" We zullen zaterdag als je moeder haar verjaardag viert een drankje nemen op je gezondheid en wensen je ook voor de rest van je verblijf veel plezier toe.
    Groetjes Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

How to become a Game Ranger

Recente Reisverslagen:

04 November 2011

weer thuis

27 Oktober 2011

tijd

23 Oktober 2011

op op op op......

19 Oktober 2011

Jeffrey's Bay - Knysna

17 Oktober 2011

Jaaaaaaaa!!!!
Afrika

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 23039

Voorgaande reizen:

06 April 2016 - 06 April 2017

Zanzibar

15 Januari 2016 - 16 Maart 2016

Just another day at the office

30 December 2014 - 21 Januari 2015

Sun,Sea, and Nature

01 September 2012 - 01 Oktober 2012

And the Ranger continues

28 September 2011 - 31 Oktober 2011

How to become a Game Ranger

17 Februari 2010 - 12 Maart 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: