brussel, londen, kaapstad, hermanus, knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu brussel, londen, kaapstad, hermanus, knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

brussel, londen, kaapstad, hermanus, knysna

Blijf op de hoogte en volg Afrika

05 September 2012 | Zuid-Afrika, Knysna

Zo hehe, ff tijd voor een verslagje.....
Zojuist in Knysna aangekomen, maar laten we bij het begin beginnen:
Mooi op tijd in Brussel aangekomen met de auto en ingecheckt voor de vlucht naar Londen.
Dit moest natuurlijk weer een apart geval zijn, enwel vliegen met een klein propeller-ding wat ze een bombardier noemen.
Nooit van gehoord, maar het was een pittig toestelletje en we waren in no time in Londen.
Daar overgestapt in de boeing van Virgin Atlantic, filmpje gekeken, hapje drankje, oogjes dicht en we waren in Johannesburg.
En toen moest er dus toch nog even bijna wat mis gaan.
We komen het vliegtuig uit en lopen dan richting douane, geen probleem zover, we hebben 2 uur om over te stappen naar onze binnenlandse vlucht naar Kaapstad.
Helaas, bij de douane aangekomen lijkt het wel de Efteling, zigzaggende rijen naar de loketjes waar een stempel gehaald moet worden.
Dit zou echt uren gaan duren en we worden dan ook lichtelijk onrustig, als we het vliegtuig niet halen, moeten we een nieuw ticket kopen.
Geen zin in, dus toch maar net gedaan alsof we bij de mensen horen die een transfer hebben.
Het regelmannetje trapt erin en we mogen uit de grote rij naar een zij-loketje waar we 2 wachtenden voor ons hebben.
Das beter, snel tas ophalen, naar binnenlandse vluchten lopen (gelukkig ken ik na een nachtje van 24uur dit vliegveld nu van buiten) en inchecken maar weer.
Eind goed al goed, we komen in de middag aan in Kaapstad en krijgen een mooie kamer achterin de hostel.

Zo nu is het toch echt tijd voor een lekker koud biertje.
De eerste beesten, zeehonden in dit geval, worden gespot in de haven met enorme jachten.
Op naar de Waterfront, altijd leuk hier en een gezellige drukte.
De tafelberg ziet er weer overweldigend uit op de achtergrond, blijft een mooi plaatje.
We lopen wat te dolen in het winkelcentrum en vinden dat het toch wel tijd wordt voor wat eten.
Moet natuurlijk wel een visschotel worden, en deze was heerlijk na al dat vliegtuigvoer.

Tijd om terug te keren naar de hostel, nog een koffietje in de gemeenschappelijke keuken en dan een beetje slaap inhalen.
Dag twee staat de botanische tuin gepland.
Het is net lente aan het worden hier, dus de bomen hebben een pril blaadje en de protea's komen net een beetje uit.
Maar de tuin in Kirstenbosch ziet er daarom niet minder mooi uit en paps fototoestel en camera maken overuren.
Ook erg veel vogels hier in alle kleuren en maten, maar was mn boek vergeten, ik kan je dus niet zeggen welke vogels :-s
De super toeristische bus brengt ons vervolgens naar Groot Constantia, Zuid Afrika’s eerste wijnboerderij.
We proeven 5 heerlijke wijnen en krijgen een verkooppunt in NL mee, Gall&Gall hahaha, heel bijzondere wijnen dus….
De toer brengt ons verder langs een adembenemende kust met een mooie ondergaande zon.
Mooie afsluiting van Kaapstad dacht ik zo.
De volgende dag is de dag van de beproeving!
We gaan de huurauto ophalen en moeten links gaan rijden wooeeeaaaahhhhhh……
Valt dus 1000% mee….ff goed uitkijken en gewoon de rest volgen, uiteindelijk is de straat oversteken een stuk lastiger.
We laden onze zooi in en gaan richting Kaap de goede hoop.
De lucht is strak blauw dus dat wordt een fantastisch uitzicht.
Daar aangekomen liggen er voor ons zo’n 7 elanden in de grasvlakten en een blesbok.
Verder een mooie struisvogel en enorme golven van de Atlantische oceaan.
De wandelroute over de rotsen is afgesloten, deze wordt gerepareerd, is maar goed ook, hier lag ik vorig jaar al op mn snuit…
Na een lunch in het zonnetje en zonder baboons (deze zitten hier niet meer omdat er op ze wordt geschoten met katapults, werd ook te onveilig met ze) zijn we richting Stellenbosch gereden.
Aj, oom samie se winkel heeft weer goede zaken gedaan…..
Zo lekker winkelen tussen al die oud Hollandse troepjes!
Het loopt al tegen 17.00 dus hoogste tijd voor ons volgende hostel, Hermanus.

Iets voor half acht komen we daar aan en duiken meteen de keuken in voor een hamburgertje en wat salade.
We ploffen op de bank in de woonkamer naast de rokende open haard en bij twee Hollandse meiden.
Zij gaan ook richting het noorden, dus misschien komen we ze nog ergens tegen.
Hermanus is natuurlijk walvissen en na in de ochtend een half uurtje wandelend langs de kust zien we de enorme dames rustig in het water drijven.
Blijft een indrukwekkend gezicht, zo dicht bij de kust, zeker als ze ff willen showen en hoog boven het water uit spingen, echt een spektakel.
Rond 12.00 stappen we weer in ons koekblikkie (citroen C1) en begeven ons richting Knysna.
Nou, om een erg lang verhaal kort te maken, supermooie route via de N2 en nu dus net n dinertje achter de kiezen vanuit onze nieuwe hostelkeuken…..
Morgen tijd voor een dagje relaxen in Knysna en dan weer verder.
Hoop jullie dus weer snel meer te vertellen.

Petra

Ps super leuk al die berichtjes hier en op facebook
Heb alleen niet zo vaak internetbereik zodat ik alles kan antwoorden
Wordt vervolgt……………..

• 05 September 2012 - 22:22

Kim:

Petraaaaaaaa ik mis je nu al!! Echt leuk om dit alles te lezen
    Geniet er nog van en k verheug me al op het vervolg verslag
    Dikke kus. Kim

• 05 September 2012 - 22:31

Jezus:

Wauw!!! Ooit gaan wij ook eens samen zussie!! Dit wil ik ook een keer beleven! xxx

• 05 September 2012 - 22:47

Mamsje:

Ja daar is tie dan het eerste verslagje. Heel leuk.en wat hebben jullie al veel gezien in die 2 of zijn het 3 dagen.
    net even gezellig zitten chatten via skype.
    Blij even wat van jullie te horen
    Hier is het wel erg stil in huis.
    Maar heb nog genoeg te doen gisteren bij frederike wezen eten .
    ik zie trouwens dat er meer liefhebbers voor zo'n reisje zijn. je krijgt het nog druk.
    Tja dat links rijden blijft lastig denk ik ,maar ook dat zal wel wennen. doen jullie wel voorzichtig?
    We blijven jullie volgen ,geniet er maar goed van
    groetjes XXXXX
    ook van harrie

• 06 September 2012 - 07:19

Oom En Tannie:

Hoi Peet en Gurrr
    Leuk om weer wat te horen. We begonnen al wat ongerust te worden. Gelukkig gaat alles voorspoedig en zo te lezen maken jullie ook genoeg mee. Fijn dat het links rijden meevalt en de tuinroute is ook lekker om mee te beginnen dan heb je straks in Jo'burg al wat ervaring.
    Heerlijk dat de grote dames weer op jullie lagen te wachten. Weet zeker dat de camera overuren maakt.
    Geniet lekker in Knysna en van het volgende stuk naar PE. We hopen snel op een vervolg van het reisverslag. Heel veel lieve groetjes uit Beuningen en tot snel. Oom en Tannie

• 06 September 2012 - 08:16

Margriet:

mooi verhaal Petra!
    Groeten uit Den Haag

• 07 September 2012 - 13:36

Jan Senior:

Ha die Peeeetje en zwager Ger,
    Je schrijft gezellig en het leest lekker weg.
    De plaatsen klinken mij bekend in de oren, ook al is het lang, heel lang geleden dat ik er was.
    Blijf genieten, maar pas goed op elkaar, want in het bos zijn de wilde dieren.
    Groetjes, Jan
    PS
    Petra, ik wil proberen om met je moeder naar de Beuningse kermis te gaan en ze mee te nemen in de Speed (nieuwe attractie), waarschijnlijk is ze daarna over de vliegangst heen.