pony en petra gaan niet samen.... - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Afrika Lover - WaarBenJij.nu pony en petra gaan niet samen.... - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

pony en petra gaan niet samen....

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Afrika

05 Maart 2010 | Lesotho, Malealea

Lesotho !!!!
Dit is het echte Afrika, lemen hutjes met rieten dakjes en mensen die nog minder dan nix hebben, ja dekens, die hebben ze allemaal.
Hier moest het gan gebeuren, twee dagen ponytrek door de bergen met een tussentijdse overnachting bij de lokale bevolking....NOT....

Toen we aankwamen zag ik de pony's al staan, kleine scharminkels waar je nog geen biefstukje vanaf kunt halen.
De ribben staken eruit.
Maar, dacht ik, als ik niet mega hebben die mensen geen inkomsten.

Mijn nieuwe vriend werd Taboe, zijn naam dan he....
Echt een schat van een beest.
Met behulp van een enorme bruine hand tegen mijn achterste kwam ik wonder boven wonder in het zadel.
Ik zat heerlijk, was niet bang en vond het nog leuk ook.
Tot we boven de rivier kwamen, hier was het de bedoeling dat we al zittend op het beesie een pad afdaalden waar zo het leek, net een enorme vrachtwagen keien geloost was.
Dit was niet mijn of Taboe's leukste weggetje.
Als een dankbare trouwe hond aan een lijntje liep het beesie mee naar beneden.
Hoe verder we beneden kwamen hoe meer mensen waren afgestapt.
Beneden ben ik weer dapper opgestapt, kon ik helemaal zelf, en zijn we als in een wildwestfilm dwars door de rivier naar de overkant gelopen, jaja Mc Leods Daughters all over.....
Maar leuk was anders, ik kon echt niet meer blijven zitten, ik had te veel te doen met mijn nieuwe vriend.
Ik ben blijven lopen met mijn paardje recht een enorme onweersbui in.
Iedereen had al behoorlijk de pee in.
Niemand had rijervaring en die andere knollen luisterden niet
(verkeerde taal), maar de gidsen luisterden nog minder en kregen een standje van onze reisleidster, een vrouw, en das nie goed natuurlijk.
Omdaty we zeik en zeik nat waren, incl slaapzakken, hebben we als groep besloten terug te gaan.
Om de paarden te sparen wilden we ook niet dezelfde weg terug.
Dusssss.........ZES UUR LATER, waren we terug bij de camping.
Al die tijd heb ik naast mijn paard gelopen, ik vond het TE zielig.

's Avonds hebben we de fooi opgezopen in de bar en kregen we een gratis maaltijd als goedmakertje.
Wat een avontuur......

Nu zitten we weer in SA, in het gebied waar Tolkien zijn inspiratie voor Lord of the Rings opdeed, Hogsback.
Prachtig mooi hier, maar later meer.
Ik moet ok nog een beetje bruin worden.......Laterrrrrrrrrrrrr

Ps bedankt voor al jullie leuke reacties ;-)




  • 05 Maart 2010 - 13:59

    Jan Polman:

    Dag Petra,

    Wat een prachtig verhaal weer!
    Leuk dat je een vriend hebt gevonden en zo verliefd bent. Breng hem gerust mee naar Groesbeek.
    Heb het goed samen en geniet ervan!
    Leuke naam trouwens: Taboe.

    Dag, dag prettig weekend!

    Jan

  • 05 Maart 2010 - 14:43

    Margriet:

    maar hij mag NIET naast Bruno in mijn bed in de Kloosterhoeve

  • 05 Maart 2010 - 14:53

    Rieky:

    Ja dat wisten we toch petra en paarden......
    Dat blijft toch meer iets voor Frederike.
    Ik weet nog als de dag van gisteren dat je op het paard van Frederike stapte om het een keer uit te proberen.
    roeoeoets!!!!!!!!!!!!!!!
    weg was paard en petra ook.
    konden we haar in de hoek van winssen ophalen.
    maar zoals Jan schrijft is het leuk om al die verslagen te lezen ,genieten wij hier ook een beetje mee.
    kan bijna niet wachten tot volgende week vrijdag .hoop dan foto's te zien.
    gr.mama

  • 05 Maart 2010 - 19:37

    Seran:

    ha peetje!!
    wat een mooi verhaal weer! klinkt allemaal super goed, en tegen een beetje regen moet je kunnen toch, als hollandse!! heel veel plezier nog daar!

    dikke knuffel

  • 06 Maart 2010 - 14:23

    Dave En Anny:

    Heej Peet
    Wij zijn weer terug. hebben een goede vlucht gehad, alleen de koffers zijn nog in Parijs dus das wat minder. Als het goed is komen ze morgen.
    Hoop dat je net zo'n mooi weer a d kust hebt als wij hadden want het was erg lekker. jammer dat het met de pony niet zo tof was maar ja je kunt niet alles hebben. Daarvoor heb je iid geval heerlijke dingen gedaan en daar kun je nog lang van genieten.
    Weet niet of je dit leest voor je terug komt maar nog even over je potjie. Bij Pick en Pay hebben ze bij de kassa van die groene coolerbags hangen en als daar je potje in zou passen zou je het misschie op die manier als handbagage mee kunnen nemen. Hoop dat het allemaal lukt,Nog veel plezier en tot volgende week. Groetjes van Oom en Tannie

  • 08 Maart 2010 - 10:54

    Marthy:

    He Peet, wat gaat het toch snel! Ik hoop dat alles goed gaat en dat je het nog steeds naar je zin hebt. Hier gaat alles ok goed, aaleen het Hollandsche weer!!!
    Nu sneeuwt het weer en is het koud. Waar jij bent is het veel lekkerderderderder!!!!!
    Groetjes en tot.....vlgd week!

  • 11 Maart 2010 - 14:04

    Rieky:

    hoi Peet
    Ik hoop dat je dit nog leest voordat je weer deze kant op moet,
    vandaag alweer je laatste dag daar in dat warme afrika.
    Hier is het op dit moment vreselijk guur.
    Ik hoop dat je een dikke jas bij je hebt anders wordt het kou lijden.
    we hopen dat de terug reis net zo comfortabel zal zijn als de heenreis.
    we zien je wel verschijnen morgen.
    geniet nog maar even op deze laatste dag en voor straks een goede vlucht en tot morgen.
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Lesotho, Malealea

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2010

ff bijwerken

05 Maart 2010

pony en petra gaan niet samen....

05 Maart 2010

luie dag

05 Maart 2010

weer even tijd......

24 Februari 2010

jaaaaa eindelijk ingelogd
Afrika

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 23055

Voorgaande reizen:

06 April 2016 - 06 April 2017

Zanzibar

15 Januari 2016 - 16 Maart 2016

Just another day at the office

30 December 2014 - 21 Januari 2015

Sun,Sea, and Nature

01 September 2012 - 01 Oktober 2012

And the Ranger continues

28 September 2011 - 31 Oktober 2011

How to become a Game Ranger

17 Februari 2010 - 12 Maart 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: