ff bijwerken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu ff bijwerken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Afrika Lover - WaarBenJij.nu

ff bijwerken

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Afrika

15 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zijn we weer......

Inmiddels al weer thuis, maar ik ben jullie nog een laatste verslag schuldig.
Waar waren we gebleven, Hogsback, ja volgens de reisleiding regent het hier bijna altijd.
Dit keer dus niet, het was erg warm en om de spieren wat los te maken zijn we maar weer eens gaan wandelen.....
Echt geweldig mooi hier, grote watervallen en spannende wandelpaadjes langs diepe afgronden, tja het moet wel avontuurlijk blijven.

De camping/hostel waar we verbleven was een beetje zweverig, alles had het elfen-thema, waardoor je je een beetje in de efteling waande.
Dacht toch echt dat ik een laaf uit het toilet zag komen ( of toch die laatste niet moeten nemen :-O )

De volgende dag hebben we de reis vervolgd richting Tsitsikamma, een nationaal park aan zee met wederom veel mooi wandelgebied.
Onze tenten kwamen te staan op letterlijk een steenworp afstand van de oceaan, heerlijk geslapen met die beukende golven door de nacht.
De geplande wandeling voor de volgende ochtend kon (helaas) niet doorgaan, de mist die er hing was niet door te komen en de wandeling zou dan ook te gevaarlijk zijn, ach je zag toch nix, dus waarom die moeite.....
In plaats daarvan zijn we na een eindje rijden bij een olifantenweeshuis aangekomen.
Heel erg leuk, waar kun je in hemelsnaam met een olifant knuffelen?
Heb m meteen geadopteerd, hij staat nu in de schuur ;-)

De rest van de reis is heel snel gegaan, we zijn doorgereden naar Knysna, waar we heerlijk vis gegeten hebben, daarna was Oudtshoorn aan de beurt, dit plaatsje staat bekend om de struisvogelfarms, was voor mij allemaal te toeristisch, ik had liever was langer van Kaapstad genoten, maar helaas, groepsreis.
Na Oudtshoorn zijn we nog 1 nachtje gaan kamperen in Stellenbosch, hier had ik mij heel wat van voorgesteld ivm alle wijnboeren die hier zitten, maar we werden gedropt bij een enorm wijnhuis, Spier, het meest commerciele huis wat bestaat, we proefden drie wijntjes die niet heel erg bijzonder waren, deze kon je dan kopen voor zo'n 85,- fles en dat was het.....jammer.
Nog even het stadje zelf in, wat echt heel apart is omdat je je in het oude holland waant, mooie hollandse geveltjes, hollandse straatnamen en ach Afrikaans is echt verbasterd hollands.
Nog even mijn creditcard getest in Oom Samie se Winkel en op de markt zo'n 10kg houtsnijwerk gekocht.

Helaas was het dan nu echt afgelopen.
Richting Kaapstad was nog een mooie route, maar ook met veel krotten en ellende.
Daar aangekomen had ik nog net de tijd om me te douchen en in een restaurantje wat te eten.
Voor ik het wist stond de taxi te wachten om mij naar het vliegveld te brengen, en dan na ruim drie weken NOG aan de verkeerde kant willen instappen hahahaha.

Nu weer thuis, heerlijk diagonaal in mijn eigen bedje geslapen, mijn eigen frisse douche en een enorm aanhankelijke kat die me van die blikken geeft van: laat mij nooit meer zo lang alleen!!!

Jammer dan kat!
Ik heb heel veel gezien deze reis waarvan zeker plaatsen die ik nog eens ga bezoeken.

Home Sweet Home, but the heart is still in Africa.

  • 15 Maart 2010 - 15:34

    Claudia &co:

    Hoi Pet,
    Wat een mooie reis!! Ik heb het met smaak gelezen! Ik zie de foto's en heb zin om gewoon naar Zuid-Afrika te gaan!! Wanneer kun je afspreken om de foto's te zien en gewoon jouw verhalen te horen?
    kus,
    claudia

  • 15 Maart 2010 - 19:24

    Seran:

    wow jeeh! wat is het allemaal weer snel gegaan he! en nu weer lekker thuis..we moeten snel maar even een hapje gaan eten en lekker bijkletsen! fijn dat je er weer veilig en wel bent!
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2010

ff bijwerken

05 Maart 2010

pony en petra gaan niet samen....

05 Maart 2010

luie dag

05 Maart 2010

weer even tijd......

24 Februari 2010

jaaaaa eindelijk ingelogd
Afrika

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 23050

Voorgaande reizen:

06 April 2016 - 06 April 2017

Zanzibar

15 Januari 2016 - 16 Maart 2016

Just another day at the office

30 December 2014 - 21 Januari 2015

Sun,Sea, and Nature

01 September 2012 - 01 Oktober 2012

And the Ranger continues

28 September 2011 - 31 Oktober 2011

How to become a Game Ranger

17 Februari 2010 - 12 Maart 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: